Producten voor auto's / bestelwagens / 4x4

stage_image

Media

Hoofdpartner van Tour de France 2019, Continental maant weggebruikers aan om elkaar meer aandacht te geven

27/05/2019

  • Christian Kötz, nieuw lid van de Raad van Bestuur en hoofd van de bandenafdeling, zegt: “Continental staat voor veilig rijden, zowel op twee als vier wielen.”

  • Eerste fietsband met paardenbloemrubber tijdig in productie voor Ronde van Frankrijk

  • Zes teams rijden dit jaar op koersbanden van Continental.

Brussel, 27 mei 2019 – Continental en Tourorganisator A.S.O. kijken uit naar editie 2019 van de Ronde van Frankrijk. Tijdens een bezoek aan de bandenfabriek van Continental in Korbach (Duitsland), onderstreepten Christian Kötz, lid van de Raad van Bestuur van Continental AG en hoofd van de bandenafdeling, en Christian Prudhomme, Directeur van de Tour de France, het belang van hun partnerschap voor wat ontegensprekelijk ‘s werelds zwaarste en meest befaamde wielerwedstrijd is. “Voor ons is de Ronde van Frankrijk een fantastisch platform om ons merk te profileren als één van de meest geavanceerde fietsbandenfabrikanten ter wereld”, verklaarde Kötz. “We kunnen schermen met een jarenlange ervaring in de productie van koersbanden voor de Ronde van Frankrijk en hebben al heel wat teams van onze banden voorzien. De Tour helpt ons ook om bruggen te slaan tussen fietsers en automobilisten en om ons ‘Vision Zero’-engagement te promoten voor een wereld zonder verkeersslachtoffers en zelfs zonder ongevallen. Tijdens de Ronde zullen we fietsers en automobilisten aanmanen om elkaar meer aandacht te schenken en zullen we onze campagne ‘Stay Wider of the Rider’ in de verf te zetten.”

Prudhomme zei van zijn kant: “De veiligheid van wielrenners en voertuigen op het traject van de route is onze prioriteit. Voor Continental is productkwaliteit de voornaamste doelstelling en daar dragen goede banden uiteraard toe bij. We zijn trots op dit partnerschap, dat een ongelofelijke technische expertise zal toevoegen aan de Ronde van Frankrijk.”

Conti 190521 1241_01_30 web

(van links naar rechts): Christian Prudhomme, Directeur van Le Tour de France, Oscar Pereiro, Tour de France Winnaar 2006, Christian Kötz, Hoofd van Continental Tire Division, Thomas Falke, Hoofd van BU Two Wheel 

Erg passend in de context van fietsen en wielrennen is dat Continental doorheen de Ronde van Frankrijk ook hard zal werken om zijn duurzaamheidsdoelstelling in de verf te zetten. Daartoe zal de onderneming onder meer zijn eerste reeks fietsbanden met paardenbloemrubber presenteren. De Urban Taraxagum is een allrounder voor sportieve fietsen en koersfietsen in de populaire afmeting 35-622. Dit jaar produceert Continental de eerste beperkte reeks van deze banden. Het rubber is afkomstig uit het onderzoekscentrum van Continental in Anklam, dat in december vorig jaar werd geopend. Hier voert de bandenfabrikant verdere tests uit om de cultivering en verwerking van paardenbloemen als alternatieve rubberbron voor de tropische rubberboom te optimaliseren. Dat geldt ook voor het zogeheten ‘Black Chili’-mengsel, dat oorspronkelijk werd ontwikkeld voor tweewielers maar intussen ook wordt gebruikt voor de productie van hyperperformante autobanden. “De Urban Taraxagum met zijn geïntegreerde koordlaag uit Vectran is een comfortabele sportband die radicaal breekt met de conventies in de bandproductie”, aldus Thomas Falke, Hoofd van de afdeling Tweewielerbanden bij Continental. “De band werd ontwikkeld en geproduceerd in ons R&D-centrum in Korbach. We zijn de enige Duitse fabrikant van handgemaakte fietsbanden en met dit nieuwe mengsel gaan we nog een stap verder in onze Duitse activiteiten want het Taraxagum-rubber werd geoogst in Anklam in het Noordoosten van Duitsland.” De Urban Taraxagum is vanaf 2019 verkrijgbaar in een beperkte reeks.

Dit jaar zullen zes World Tour-teams – Ineos, FDJ, Movistar, Bahrain-Merida, Katusha-Alpecin en Sunweb − koersen met Competition Pro LTD-banden van Continental. Ook rust Continental de officiële Tourvoertuigen uit met de nieuwste autoband van Continental, de PremiumContact 6, die wordt vervaardigd in het Franse Sarreguemines.

Als één van de vijf hoofdsponsors van het evenement zal Continental de hele Tour lang een aanzienlijke zichtbaarheid genieten. Zo zal het Continental-logo de boog boven de finishlijn sieren, alsook de ‘flamme rouge'-boog op een kilometer van de finish. Na elke rit zal een vertegenwoordiger van Continental de trofee overhandigen aan de ritwinnaar op het podium.


Continental ontwikkelt baanbrekende technologieën en diensten voor een duurzame en connectieve mobiliteit van mensen en hun goederen. Het technologiebedrijf dat is opgericht in 1871 zorgt voor veilige, efficiënte, intelligente en betaalbare oplossingen voor voertuigen, machines, verkeer en vervoer. Het concern realiseerde in 2018 een omzet van 44.4 miljard Euro en heeft momenteel in 60 landen om en bij 244.000 medewerkers in dienst.

De bandenafdeling telt 24 productie- en ontwikkelingslocaties over de hele wereld. Als een van ‘s werelds toonaangevende bandenfabrikanten realiseerde de afdeling in 2017 een omzet van 11,3 miljard euro met ongeveer 54.000 werknemers. Continental geldt als een van de technologische marktleiders in de bandensector en biedt een breed productgamma aan voor personenwagens, bedrijfsvoertuigen en tweewielers. De voortdurende investeringen in onderzoek en ontwikkeling dragen in aanzienlijke mate bij tot een kostefficiënte en ecologische mobiliteit. De bandenafdeling levert ook diensten voor de bandensector en fleettoepassingen, evenals digitale beheersystemen voor de banden van bedrijfsvoertuigen.

Contact
Patricia Esparza Alonso

PR & Product Manager

Hermeslaan 1B

1831 Diegem

+32 (0)495 89 06 86