Technische kenmerken

Uitzonderlijke remkracht op ijs en sneeuw.

De hoge blokstijfheid in het midden van het loopvlakpatroon en de grote hoeveelheid lamellen, die een zo groot mogelijk aantal gripranden creëren, staan garant voor betere remprestaties op natte en ijzige wegen.

Betere tractie op sneeuw.

De grote hoeveelheid blokken en lamellen op de schouders zorgt voor een veelvoud aan gripranden en bijgevolg een efficiëntere tractie op sneeuw.

Hogere duurzaamheid.

Door een gelijkmatige verdeling van de blokstijfheid en de bijhorende gelijkmatige drukverdeling in de contactzone slijt de band minder en gelijkmatiger, en gaat hij dus langer mee.

Technologieën

ContiSeal is een technologie die door Continental werd ontwikkeld om een beschadigde band onmiddellijk te dichten. Wanneer de band doorboord wordt door een vreemd voorwerp, zoals een nagel, hoeft hij niet meteen vervangen worden aan de kant van de weg, terwijl gaten ook gedicht blijven wanneer het doorborende voorwerp loskomt. ContiSeal is een kleverige, stroperige dichtingslaag aan de binnenzijde van van de band, ter hoogte van het loopvlak. ContiSeal dicht 80% van alle gaten en verlaagt zo het risico op een lekke band. ContiSeal-banden zijn meteen herkenbaar aan het symbool op de flank en zijn verkrijgbaar voor alle courante velgen.

ContiSeal en andere technologieën zijn alleen beschikbaar in bepaalde productgamma's. Controleer de beschikbaarheid door contact op te nemen met onze technische dienst.

ContiSeal

ContiSilent is een rolgeluidverlagende technologie die door Continental werd ontwikkeld. Ze vermindert op elk type wegdek de hoeveelheid interieurgeluid. ContiSilent-banden zijn voorzien van een dempende binnenlaag uit polyurethaanschuim die met een kleefmiddel bevestigd wordt aan de binnenzijde van het loopvlak. Ongeacht de temperatuur blijft de structuur van het schuim altijd intact. ContiSilent kan interieurlawaai terugdringen met wel 9 dB(A), afhankelijk van het type voertuig, de snelheid en het wegdek. Op dit moment is de technologie enkel beschikbaar voor zomerbanden, in alle courante velgmaten. De rijprestaties worden er niet door aangetast, net zomin als de duurzaamheid en de last/snelheidsindex. Het wordt aangeraden deze banden op alle vier de wielen te gebruiken.

ContiSilent en andere technologieën zijn alleen beschikbaar in bepaalde productgamma's. Controleer de beschikbaarheid door contact op te nemen met onze technische dienst.

ContiSeal

Het SSR-systeem betreft runflat-technologie die speciaal door Continental ontwikkeld werd voor banden met een beperkte doorsnee, zodat de banden compatibel blijven met alle standaardvelgen. Het SSR-principe is gebaseerd op een zelfondersteunende versterkte flank. Bij een lek wordt de flank niet samengedrukt tussen de velg en het wegdek en glijdt de band niet van de velg, zodat een reservewiel overbodig is. Daardoor wordt ook gewicht uitgespaard, zodat er minder brandstof wordt verbruikt. Bovenien maakt het tot wel 80 liter extra ruimte vrij in de koffer. Het wordt aangeraden om runflatbanden steeds op de vier wielen te monteren, voor zover dat niet wettelijk verplicht is. Het repareren van runflatbanden is niet toegestaan.

SSR en andere technologieën zijn alleen beschikbaar in bepaalde productgamma's. Controleer de beschikbaarheid door contact op te nemen met onze technische dienst.

SSR


Hebt u nog vragen?

Vraag maar.

We beantwoorden graag al uw vragen en ondersteunen u met onze bandenkennis




Bent u op zoek naar een dealer?