Producten voor auto's / bestelwagens / 4x4
Het geoptimaliseerde profielconcept met centrale sinusgroeven en een onderbroken lamellenstructuur in de schouderblokken verhoogt het aantal gripkanten in de lengterichting, wat voor een betere hechting met de sneeuw en kortere remafstanden zorgt. Bovendien verbeteren het zigzagpatroon van de lengtegroeven en de gelijkmatig aangebrachte uitsparingen in de schouderblokken de samendrukking van sneeuw in de groeven, voor een betere tractie in de sneeuw.
De brede lengte- en dwarsgroeven zorgen ervoor dat het water beter via de groeven wordt afgevoerd, waardoor de banden beter bestand zijn tegen aquaplaning. Bovendien ondersteunen de centrale 3D-groeven elkaar en beperken op die manier de vervorming van de patroonblokken, waardoor de remafstand op nat wegdek korter wordt.
De nieuwe silicacompound beperkt de vervorming van de band, waarbij bovendien energie wordt bespaard en de rolweerstand wordt verbeterd.
Banden met goed grip op nat (A of B score) hebben een kortere remafstand op natte wegen, en zijn daarvoor veiliger in de regen. Voor brandstofefficiëntie wordt de D-score niet gebruikt en zijn er geen plannen om de G-score te gebruiken.
Banden tellen voor tot 20% van uw brandstofverbruik, dus als je meer kilometers wil rijden per tank, moet je banden kiezen die een hogere brandstofefficiëntiescore halen. Dit zal ook uw CO2-uitstoot verminderen. Het gaat over rolweerstand, bijv. de energie die verloren is als een band beweegt. Hoe lager de rolweerstand, hoe minder energie verloren gaat en hoe minder brandstof u zal verbruiken en CO2 zal uitstoten. Het verschil tussen een band met A-score en G-Score kan 6 liter bedragen per 625 mijl.
Dit is het externe geluid dat gemaakt wordt door de band in gemeten worden in decibels. . Hoe meer golven gevuld zijn op het label, hoe luider de banden zijn.